ECO-tuning
Vaak gestelde vragen
Verschillende Tuning Methoden
Remleidingen
Remsystemen
Vrachtwagens & Benzine Personenauto's
Tuningboxen
Eenvoudig uitgelegd, wordt de vermogenstoename bereikt door verandering van de hoeveelheid ingespoten brandstof en aanpassing van het inspuittijdstip. In tegenstelling tot boxen uit de lagere prijsklasse, wordt er geen verandering in de turbodruk bewerkstelligd net zo min als misleiding van de motortemperatuur

Al onze boxen werken uitsluitend met microprocessoren, dat houdt in dat het "intelligente" boxen zijn. Onze techniek past zich aan de individuele rijstijl aan. Bovendien beschikken al onze boxen over een zogenoemde "Jumper-Techniek". Dit betekent dat de bestuurder binnen enkele seconden het vermogen van de box zelf kan wijzigen. Systeem afhankelijk is echter de vermogens toename begrensd tot 20-25%. Door een verdere stijging kan over vervetting van de motor optreden, wat in het ergste geval tot het doorbranden van een zuiger kan leiden. Indien gewenst (b.v. bij verkoop van het voertuig), is de demontage van de Tuning-Box snel en eenvoudig.

VP37 Deze module wordt bij voertuigen gebruikt die zijn uitgerust met de inspuitpompen van de Firma Bosch. (B.v. VAG TDI motoren). De vermogenstoename wordt bewerkstelligd door een verandering van het originele sensorsignaal van het besturing systeem. Ook al wordt deze techniek door steeds minder autofabriekanten gebruikt, desondanks hebben wij onze boxen compleet gedigitaliseerd.
In tegenstelling waarbij men de data analoog verandert, zijn er geen lastige instel problemen door middel van potentiometers, schroeven, etc., die men bij andere technieken in het goedkope prijssegment wel aantreft. Daar wordt de inspuit hoeveelheid door een enkele weerstand veranderd. Omdat hierbij geen directe verandering van het sensor signaal meer optreedt verliest de motor zijn verschillende beschermfuncties.
De inbouw vindt plaats door middel van 8- of 10- polige adaptor-stekker (VAG motoren) of over de aansluiting van het motorbesturing apparaat.

CRD Deze elektrotechniek wordt gebruikt door voertuigen die met de commonrail-inspuittechniek van de firma Bosch of Siemens zijn uitgerust.
De vermogenstoename wordt gecreŽerd door de directe kernveld-aansturing van de magneetverstuivers. In tegenstelling tot andere technieken wordt de inspuithoeveelheid, afhankelijk van het toerental, gecorrigeerd.
De inbouw vindt plaats door middel van een voertuig specifieke kabeladapter.
 

PVS Deze elektrotechniek wordt gebruikt bij auto's die zijn uitgerust met pompverstuiver-inspuiting van de fabrikant Bosch. Onze boxen beÔnvloeden direct de signaalafgifte van de inspuitpomp. Het hogere vermogen wordt bewerkstelligd door de directe kernveld aansturing van de magneetverstuivers. Deze procedure wordt uitsluitend door microprocessoren uitgevoerd.
Het resultaat is een hoger koppel in het onderste en middelste toerenbereik, en tevens een rustig en stabiel stationair draaien van de motor.
Onze techniek is onafhankelijk van het aantal cilinders toepasbaar. (3-6 cilinder)
De inbouw vindt plaats door middel van een originele voertuigstekker en twee leidingen voor de stroomvoorziening.

VP44 Deze elektrotechniek wordt gebruikt in auto's die zijn uitgerust met de VP44 inspuitpompen van de firma Bosch. Microprocessoren veranderen en optimaliseren de aansturing van de dieselpomp. Doordat de VP44 inspuitpomp over een breed spectrum van motorvermogen (75 tot over 180 PK) gebruikt wordt, laat zich een zeer hoge stijging van PK en koppelwaarden verwezenlijken.
We zien af van het gebruik van zogenaamde Can-Bus-Techniek, waarbij de waardes van digitale databus gecorrigeerd worden. Deze techniek heeft bewezen zeer onbetrouwbaar en storing gevoelig te zijn.
De inbouw vindt plaats door middel van een draadverbinding naar de diesel pomp en twee verbindingen naar de gaspedaal sensor.